Dinero

Bruger du Dinero regnskabsprogram?

Dinero Regnskabsprogram passer dig uanset om du er selvstændig, har en mellemstor virksomhed med ansatte eller er nystartet iværksætter, har du brug for at få lavet dit regnskab. Uden dinero regnskab kan du ikke årsopgave dit resultat, give dig selv og dine medarbejdere løn og feriepenge og få lavet din årsopgørelse, så du kan betale det du skylder til SKAT.

Du kan vælge at lade en bogholder og/eller en revisor stå for regnskabet. Mange vælger dog at integrere et regnskabsprogram som Dinero.dk, for at kunne foretage den daglige bogføring selv. Årsregnskabet overlader mange dog stadig til en revisor/regnskabsvirksomhed. På denne måde kan du være sikker på, at du får alle fradrag med, samt får oplyst alle nødvendige oplysninger til SKAT.

TAG ET PÅ PROGRAMMET KIG HER

Hvad er Dinero for noget?

Med et Dinero login får du adgang til en platform, som kan hjælpe både enkeltmandsvirksomheder og mellemstore virksomheder, med at administrere regnskab på en nem og overskuelig måde. Dinero startede tilbage i 2010 og har gennem årene udviklet sig til, at blive et af de mest populære regnskabsprogrammer blandt danske virksomheder. i 2016 blev programmet til “Visma Dinero”, da det blev opkøbt af norske Visma, en stor IT-virksomhed. Siden da er succesen vokset støt og funktionerne i programmet udvikler sig løbende.

I dag rummer programmet både en gratis og flere betalte versioner. Versionerne hedder “Dinero starter”, “Dinero Pro” og “Dinero Total”. Derudover kan en funktion der hedder “Skatteopgørelsen” tilkøbes for cirka 1.500 kr pr. år. Dette tilkøb kræver dog at du er ”Pro” kunde.

Hvilke funktioner har Dinero Regnskab?

Dinero regnskabsprogram har en lang række gode funktioner til din daglige administration af virksomhedens økonomi. Herunder ses en liste over funktioner:

  • Bogføringsskabeloner
  • Bogføringsassistent
  • Kassekladde
  • Anlægskartotek
  • Afskrivning
  • Automatisk bankafstemning
  • Lønadministration
  • Bogføring af bilag gennem mobilapp
  • Nem bankoverførsel
  • Assistent som guider og hjælper med at bruge funktionerne
  • Adskillige integrationer, bl.a. E-Boks og Mobilepay

Gratis Regnskabsprogrammer

Dinero En populær daglig hjælper

Dinero regnskabsprogram er et af de mest populære regnskabsprogrammer på det danske marked. Som udgangspunkt er det gratis at bruge, men en del af deres funktioner, som fx Dinero bogføring – en såkaldt “bogføringsassistent”, ligger i de betalte abonnementer. Netop bogføringsfunktionen hos Dinero, er en af programmets styrker, hvorfor det bedst kan svare sig at bruge en betalt version, for at få denne del med. På samme måde har de betalte abonnementer en funktion, hvor du kan udbetale løn til dine medarbejdere.

I bogføring findes der mange regler; pengene skal ind og ud af de rigtige konti og der skal laves en kassekladde. Ellers kan bogføringen ikke indgå i regnskabet. Måske dækker disse betegnelser ikke over noget du er vant til at beskæftige dig med, og det kan virke uoverskueligt at skulle bogføre selv. Dinero bogføring er godt klar over dette og du er ikke alene – mange selvstændige har udfordringer med bogføring. Derfor er Dinero bogføring en funktion i Dinero Pro abonnementet, som har prædefinerede skabeloner, indbyggede regnskabsregler og algoritmer, som udregner dit moms- og skattefradrag. Alt sammen sker ud fra hvad du bogfører gennem skabelonerne. Samtidig hjælper systemet dig med automatisk bankafstemning, så regnskabet kommer til at stemme. Yderligere har du som virksomhedsejer, et dagligt overblik over din økonomi, og pengestrømme ind og ud af banken.

Hvis du ikke føler dig tryg ved at klare al bogføringen selv, kan du også vælge at få en bogholder til at gennemtjekke dit bogholderi og regnskab, fx en gang om måneden.

Lønadministration med Dinero regnskabsprogram

I Dinero Pro og Total abonnementerne, er inkluderet en funktion som hedder “Lønadministration”. Den giver dig mulighed for at lave én lønseddel hver måned. Med denne funktion kan du dermed blot overføre lønnen til din medarbejder samt SKAT, Feriekonto og ATP. Dinero sørger for, at identificere de tal som skal overføres, og guider dig igennem bogføringen heraf.

Dinero løn har dog sine begrænsninger, hvorfor det kan være nødvendigt at få en virksomhed som GODT REGNSKAB til at stå for din lønadministration. Nedenstående er en liste over de funktioner som Dinero Lønadministration ikke kan håndtere for dig: 

  • Flexjob og lærlinge ansatte
  • Barsel og sygedagpenge
  • Pensionsbidrag
  • Kørselspenge til mere end 20.000 kørte km
  • Oprette automatiserede til 3.part og medarbejdere
  • Indregne firmaaftaler som fx sundhedsforsikringer eller fri telefoni
  • Oprette en løn hvor deadline for perioden er overskredet

Dinero regnskabsprogram kan altså håndtere mange funktioner i din virksomhedsøkonomi, men ikke helt erstatte udvidede funktioner indenfor lønadministration. Ved behov for at kunne udføre ovenstående funktioner, kan det altså blive nødvendigt at samarbejde med et regnskabsfirma, som fx os i godtregnskab.dk. Vi vil på bedste vis administrere de funktioner som er nødvendige for din lønadministration. Netop denne del af regnskab og bogføring kan være kompliceret.

Dinero regnskab gør fakturering nemt

Med en redigerbar faktura designskabelon, kan du hurtigt og nemt lave en personlig faktura til dine kunder som indeholder dit logo, oplysninger, CVR, bankoplysninger og betalingsbetingelser. Fakturaen kan desuden laves automatisk, med eller uden moms, og er det en udlandstransaktion, kan du være sikker på, at få den aktuelle kurs. Systemet har automatisk valutaomregner. Når fakturaen er dannet, kan du sende den til din kunde gennem systemet, ved at downloade den som PDF eller sende den pr. sms.  Du har desuden mulighed for at vedhæfte øvrige filer, til dine udsendelser. 

Foruden fakturaer kan systemet på samme måde lave både tilbud og kreditnotaer. Her kan også tilføjes andre vedhæftede filer, som fx handelsbetingelser eller individuelle kontrakter.

Du kan se alle Dinero Regnskabsprogram faktura funktioner i listen herunder:

  • EAN-fakturering
  • Følgesedler
  • Valgbare fakturaskabeloner
  • E-faktura (elektronisk indbetaling med FI-koder)
  • Tilbud
  • Ordrebekræftelser
  • Faktura og tilbud på dansk og engelsk
  • Import og eksport af produkter og kontakter
  • Inkassofunktion – Gratis Inkasso med Collectia
  • Abonnementsfakturering
  • Mobilepay betaling
  • Automatiske opdaterede valutakurser med valutaomregneren
  • Vedhæftning af filer til faktura og tilbud som PDF
  • Reklamefrie dokumenter
  • Fremsendelse af fakturaer og rykkere som sms
  • Oprettelse af kreditnotaer

Dinero nøgletal

Hvis du selv sidder med både regnskab, løn og strategi i virksomheden, er det godt at kunne bruge automatisk analyserede data fra virksomhedens regnskab, som viser de vigtigste nøgletal i økonomien. Disse nøgletal er dem som samles i årsregnskabet og videregives til SKAT, så du løbende kan se og vurdere tallenes udvikling. Så kender du også cirka dit resultat for året ved årsafslutningen. Dette er selvfølgelig fraset, at der er diverse fradrag som din revisor vil tage med i årsopgørelsen

Dinero nøgletal viser de tre følgende tal:

  • Omsætning
  • Overskudsgrad
  • Dækningsgrad

Med disse 3 tal får du overblik over hvordan din virksomhed klarer sig og du kan sammenligne din virksomhed, med andre tilsvarende virksomheder i branchen du er i. Med nøgletallene ser du hvor mange penge du reelt tjener, når du har betalt alle dine omkostninger – både dem der er på varer og indkøb og dem der er faste, som for eksempel husleje. Først når du kender dine omkostninger vs dine indtægter, ved du hvor god din virksomhed reelt er til at tjene penge. Mange har derfor god gavn af at kunne se nøgletallene løbende, og således have mulighed for at justere på indtægter og udgifter, i sammenhæng med hinanden. 

Inde i programmet kan du trække rapporter som viser et overskueligt billede af økonomiens beregninger. Rapporterne kan downloades og gemmes eller sendes til revisor eller bogholder for yderligere databehandling.

Dinero Integrationer

For at få det optimale udbytte ud af dit regnskabsprogram, kan det være en fordel med partner eller 3.parts integrationer. I Dinero findes der mere end 180 forskellige integrationer, som kan hjælpe dig med at forbinde de forskellige dele af din virksomhed. Det gælder alt fra kasseapparatet til din E-boks og SKAT. 

Foruden den automatiske overførsel af data mellem systemer, gør integrationer også din hverdag og dataregistrering nemmere. Har du en fysisk butik, kan omsætning og data nemt sendes til Dinero på lige fod med den økonomi som kommer ind i dit regnskab gennem fakturaer og indkøb. Har du en webshop, for eksempel hos Shopify eller Prestashop, er disse også nemme at forbinde.

Af andre eksterne funktioner som er gode at integrere med Dinero kan nævnes; anmeldelser, bookingsystemer, lønsystemer, lagersystemer og kørselssystemer. Alle har de en mening med at blive forbundet med dit regnskab i Dinero.

Liste over de mest populære integrationer i Dinero:

  • Mobilepay
  • Clearhaus
  • Danløn
  • Dandomain
  • Dropbox
  • Eboks
  • Magento
  • Nem Bankoverførsel
  • Shipmondo
  • Shopify
  • Woocommerce
  • Zettle

Kan jeg flytte mit regnskab over til Dinero?

Hvis du ønsker dig at flytte dit regnskab over til Dinero fra et andet regnskabsprogram, kan det sagtens lade sig gøre. Du kan blot kontakte Dinero kundeservice og få dem til at guide i dig igennem processen. Det kan også være en god idé, at tilknytte en revisor/bogholder til det regnskabsprogram du vælger. Hvis denne kender dit valgte program, bliver bogføring/årsregnskab nemmere og hurtigere lavet. I GODT REGNSKAB er vi velfunderede i dinero og kan også hjælpe dig med dit skifte fra dit gamle program til et nyt.

Dinero kundeservice

Har du brug for Dinero hjælp og kundeservice, er det nemmeste at kontakte dem gennem deres chatfunktion. Det er ikke så nemt at få telefonisk kontakt, så henvendelser skal ske gennem mail og chat og en kontaktformular.

Har du brug for telefonisk hjælp og assistance til dit regnskab, kan du i stedet kontakte os i GODT REGNSKAB på telefon +45 55 55 55 01, mandag til fredag fra kl 9.00 til kl 15.00 eller sende os en mail på tal@godtregnskab.dk  

Kontakt os via formularen herunder​